חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השפעת כושר ותזונה נכונה על תפקוד המוח

כמו שכולם כבר יודעים, פעילות גופנית ותזונה נכונה תורמים לאורך חיים בריא יותר ואיזון הגוף.

אבל בואו נחדש לכם כמה דברים.

כושר ותזונה אינם תורמים רק לשימור הגוף שלנו או להפחתה של כמה קילוגרמים, הם תורמים גם לתפקוד המוח שלנו.

במהלך החיים המוח הולך ומתנוון ותאים רבים בתוכו הולכים ונהרסים עם הזמן.

מוח האדם הוא שריר מרכזי בגוף שעלינו לדאוג להפעיל כל הזמן על מנת שיישאר בכושר.

כמו שרובנו משתדלים להתאמן ולאכול נכון כדי לשמור על גוף חטוב ובריא, כך גם ההשפעה על המוח שלנו.

תרגילים שעוזרים לשמר את שריר המוח שלנו: קריאת ספרים, התעמלות אירובי, פתירת תרגילים במתמטיקה ועוד… 

כאשר אנו מגבירים את קצב הלב על ידי אימון כושר, אירובי, עליה במדרגות וכו', אנו מעלים את רמת החמצון במוח אשר משפר את קצב זרימת הדם בכל הגוף.

בעת פעילות גופנית משתחררים הורמונים שונים אשר תורמים להורדת רמת הסטרס ורמת הדיכאון בגוף.

הקשר בין פעילות גופנית ותפקוד המוח:

חשוב לדעת שפעילות גופנית משפיעה באופן ישיר וחד משמעי על תפקוד המוח.

כל פעילות גופנית תורמת את חלקה לתהליך בן אם זה ריצה, אירובי, זומבה, אימון משקולות שחייה ועוד…

כל פעילות גופנית אשר נבחר לעסוק בה ישפיעו לטובה על בריאות הלב הגוף והמוח.

פעילות אירובית מחדשת את התאים ובכך משפרת את תפקוד המוח ביעילות רבה.

אם נפתח את הבוקר בהליכה או בריצה קצרה, נרגיש שיפור ניכר ברמת הריכוז שלנו במהלך היום.

איך משפיעה התזונה על הבריאות שלנו?

צריכת מזונות מעובדים מלאי סוכרים ושומנים עלולים לגרום להפרעות התנהגות פיזית ומנטלית.

חשוב לצרוך מזון בריא לצורך העלאת תוחלת החיים שלנו ומניעת מחלות שונות.

מזונות מעובדים בדרך כלל מכילים צבעי מאכל וחומרים משמרים שונים אשר מזיקים ופוגעים באופן ישיר בגוף האדם.

על מנת לשפר את אורך החיים שלנו, ולהאריך את תכולתה מומלץ לשמור על תזונה נכונה, לעסוק בפעילות גופנית ולשתות כמות מים מספקת במהלך היום.

יכול לעניין אותך גם

דילוג לתוכן