חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תזונה נכונה אחרי ולפני אימון

התחלתם להתאמן? לא די בכך בכדי לראות שינוי, הגיע הזמן להתאים את תפריט התזונה שלכם לאימונים.

רוצים תוצאות? תתחילו לאכול נכון.

ספורטאים מקצוענים כבר מזמן יודעים לתאם את שגרת האכילה שלהם עם שגרת האימונים.

דבר זה חשוב לא רק לספורטאים מקצוענים, אלה לכל סוגי המתאמנים אשר רוצים לראות תוצאות.

כדאי וצריך לאכול נכון, לפני ואחרי האימון!

כמה חלבון ופחמימה הגוף שלנו צריך?

אכילה מאוזנת של חלבונים ופחמימות לפני ואחרי אימון חשובה במיוחד להמשך פעילותו התקינה של גופנו ולהבטחת עמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו.

תזונה נכונה תורמת גם לאיזון המערכת החיסונית ומצב הרוח.

אכילת מזונות עשירים בחלבונים לאורך כל היום לפני ואחרי אימון משמעותית לצורך חיטוב ובניית מסת השריר.

חשוב להקפיד על אכילה מאוזנת של פחמימות וחלבונים כחלק מהשגרה בעיקר בזמן שגרת אימונים על מנת שהשריר יוכל להיבנות ולהתחזק.

ההמלצה הכללית של צריכת חלבונים היא כ – 15 – 20 גר' חלבון עד כשעה, שעה וחצי לאחר סיום האימון ולצרוך לאחר האימון חלבון בעל ערך ביולוגי גבוהה. אותו ניתן לקבל ממזונות שונים למשל, ניתן לקבל 20-25 גר' חלבון בארוחה, בצריכה של 100 גר' דג, חזה עוף או קוטג'.

תזמון נכון של ארוחות לפני ואחרי אימון:

מומלץ שלא לצרוך ארוחה גדולה סמוך לאימון כדי למנוע כבדות הגוף ובמקרים מסוימים בחילות והקאות.

ארוחה חמה ומלאה אשר כוללת מנת חלבון עם פחמימות וירקות מומלץ לאכול בטווח של 3-5 שעות לפני האימון.

תזונה נכונה תורמת להגברת האנרגיה בגוף ואפשר ואף מומלץ לאכול פרי כ 20 דק' לפני האימון. 

טעות שחוזרת בקרב המתאמנים היא שבשעות הצהריים הם מסתפקים בקפה וחטיף חלבון ומגיעים רעבים לאימון בשעות הערב.

במקרה של אימון ערב מומלץ לצרוך ארוחת ביניים כגון חטיף או כריך כשעתיים לפני האימון. 

יצירת תפריט תזונה מסודר, שמירה על ארוחות קבועות לאורך היום תסייע בשמירה על משקל תקין לאורך שנים ותבטיח אנרגיה מיטבית בביצוע אימוני הכושר השונים, לא חייבים לאכול כל 3 שעות כמו שמקובל לעשות, אך חשוב להגיע לכמות מספקת של קלוריות במהלך היום, כל אחד והכמות המומלצות בשבילו.

יכול לעניין אותך גם

דילוג לתוכן