חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקשר בין תזונה נכונה לבין פציעות ספורט:

המון מתאמנים סוחבים דלקת כרונית. בשלב השני לאחר הופעה של דלקת אקוטית הינו דלקת כרונית. התעלמות מדלקת כרונית עשויה להחמיר את המצב, וגורם לטיפול שחייב שימוש בסטרואידים. 

רוב האנשים אשר עוסקים בפעילות גופנית, בין אם מדובר באימון בחדר הכושר, ריצה, רכיבה על אופניים, משחקי כדור, אומניות לחמיה, יחוו בשלב כלשהו דלקת כתוצאה מפציעה. לא בהכרח פציעה חמורה כמו שבר או קרע של הרצועה, פציעות אשר יחייבו טיפול רפואי מיידי. הכוונה היא לפציעות אשר גורמות לתסמיני דלקת קלאסיים כגון, אודם, נפיחות, כאב (ברמה נסבלת), הגבלה בתנועה ועוד. תסמינים אלה עשויים לחלוף במידה ולא תאמצו את השריר או המפרק מספר שבועות, חודשים. 

חלבונים ואנרגיה למניעת דלקות:

כדי לבנות את הרקמות בגוף ולשקם אותו לאחר האימון, הגוף צריך חלבון. מחסור בחלבון או צריכת חלבון לא בכמות לה אנו זקוקים תהווה מכשול בתהליך ההחלמה. ספורטאים רבים נתפסים במלכודת החלבון אנרגיה. לרוב לא נרגיש אם קיים מחסור חלבון בגופנו, מאחר והתזונה שלנו מכילה כמות גדולה של חלבונים מהחי, אך גם צריכת חלבונים מספק מבלי לצרוך כמות פחמימות מספקת, תגרום לגוף לעשות שימוש בחלבון לצורך יצירת אנרגי ולא לשם בניית מסת שריר. צמחונים וטבעוניים מומלץ לשים דגש על השלמת חלבון, צריכת קטניות ודגנים מלאים בתפריט היומי.

לסיכום בהשוואה לטיפול תרופתי, שינויים תזונתיים אינם מהירים בהשפעתם על התהליך הדלקתי, אולם לאורך זמן עם התמדה והנחיות מתאימות לגבי ביצוע הפעילות הגופנית, אתם עשויים להתגבר גם על דלקות שאולי כבר השלמתם עם קיומן במשך חודשים / שנים.

בEMS דואגים לספק למתאמנים שלנו תפריט בריא ומאוזן שיטיב עם המתאמן ויספק תוצאות מקסימליות.

יכול לעניין אותך גם

דילוג לתוכן